SVEAB
SVEAB är Sveriges största privata renodlade anläggningsföretag med 1.500 MSEK i omsättning och ca
350 medarbetare. SVEAB utför byggrelaterade tjänster inom Anläggning och Järnväg. Vårt huvudkontor
finns beläget i Solna.
Inköpare till SVEAB
SVEABs inköpsfunktion är under uppbyggnad och vi behöver därför utöka den med en inköpare. Du
rapporterar till inköpschefen och ni kommer tillsammans att utveckla funktionen och stödja produktionen
med inköpsrelaterade frågor. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Solna.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
En stor del av ditt uppdrag handlar om att hitta lösningar och verktyg som ger produktionen rätt
förutsättningar. Som inköpare i SVEAB arbetar du nära produktionen med att såväl stötta och vägleda
som att egenhändigt genomföra inköp. Utöver det kommer du att vara delaktig i anbudsinfordran i
kalkylarbetet. I ditt uppdrag ingår även att identifiera områden för, och genomföra upphandling av,
centrala avtal.
Vem är du?
- Du har erfarenhet av inköp inom byggbranschen, företrädesvis inom anläggning.
- Du har goda kunskaper inom AMA, AB, ABT och entreprenadjuridik.
- Du har B-körkort och tillgång till egen bil.
Vi söker dig som har lätt att växla mellan strategiskt och operativt perspektiv. Som person har du en
utvecklad förmåga att skapa och implementera rätt verktyg och stöd. Du är dessutom lyhörd,
kommunikativ och har en god samarbetsförmåga.
Som medarbetare i SVEAB drivs du av våra värderingar Utveckling, Engagemang, Yrkesstolthet och
Ansvarstagande. Vi erbjuder en miljö där du förväntas göra skillnad och bidra till att bolaget fortsätter att
utvecklas. Om det väcker rätt känsla hos dig så tveka inte att skicka in en ansökan.
Intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan redan idag.
Sök jobbet via den här länken: https://sveab.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:193497/